>EN< below
RIBINĖ SENGIRĖ
2024 09 07 – 11 09
Medinės miesto architektūros muziejus (Polocko g. 52, Vilnius)
➡︎ Rugsėjo 7 d. 19 val.: parodos atidarymas
➡︎ Rugsėjo 7 d. 20 val. Zosia Hołubowska patyriminis performansas „Wounded Healer“, atliekamas bendradarbiaujant su Joanna Zabielska.
➡︎ Rugsėjo 7 d. 21 val.: gros Šarūnė Noreikaitė – „Radio Vilnius“ rezidentė, „Puppystyle“ dueto narė. Šarūnė savo selekcijose derina miglotas melodijas su naivumo ir nostalgijos priemaišomis.
Liminal Old Growth (liet. Ribinė sengirė) – tai mitinis miškas, pereinamoji terpė tarp gyvenimo ir mirties, esantis Joannos Zabielskos sukurtoje virtualioje erdvėje, praturtintoje Zosia Hołubowska garso kompozicija bei Almos Bektas instaliacijomis.
Ši mokslinės fantastikos/mitologinė giria yra skaitmeninė dvasių ir vaiduoklių buveinė, kurią įkvėpė slavų ikikrikščioniški tikėjimai ir mitologinės Perūno, Veleso bei Miškinio istorijos bei nefikciniai pasakojimai, paremti dokumentine medžiaga bei liudijimais. Šią girią sudaro 3D skenai, padaryti įvairiose, sąmoningai pasirinktose Austrijos, Lenkijos ir Japonijos vietose, praturtinti įsivaizduojamais 3D modeliais ir tekstūromis.
„Ribinė sengirė“ – tai vieta, kurioje gydomąjį ritualą atliks Didžioji miško dvasia – butoh šokėja Kana Kitty, šokanti ant gyvenimo ir mirties ribos. Butoh šokis akcentuoja gryną fiziškumą ir intensyvias emocijas. Tai pasąmonės, įskaitant tamsiuosius psichikos aspektus, atspindys. „Ribinėje sengirėje“ šokis butoh naudoja kūną kaip priemonę fiziniams ir dvasiniams tyrinėjimams. Pasitelkus 3D skenavimą ir 360 laipsnių vaizdo įrašą, choreografija yra perkeliama į skaitmeninę erdvę ir paverčiama gydomuoju ritualu.
Menininkė ir gėlių dizainerė Alma Bektas, žinoma dėl savo ribas peržengiančių botaninių skulptūrų, „Ribinės sengirės“ skaitmeniniam miškui suteiks taktilinį matmenį. Unikaliai sujungdama natūralius ir dirbtinius elementus, A. Bektas transformuos virtualią erdvę į apčiuopiamą, įtraukiančią patirtį, papildančią parodą dinamišku sluoksniu bei sustiprinančią organinio ir skaitmeninio pasaulio sąveiką.
Mums reikia naujų mitologijų. Postpandemijos, karo ir klimato katastrofos laikais kaip niekada reikia naujų pasakojimo formų, pagrįstų švelnumu ir rūpesčiu, lygybe ir intymumu. Turime toliau plėtoti neišgirstų balsų pasakojimus, telkti dėmesį į jų pamirštus gyvenimus ir patirtis. Skaitmeninė mokslinės fantastikos mitologija gali orientuotis ne tik sparčiai besikeičiančiame technologiniame kraštovaizdyje, bet ir besikeičiančiose socialinėse, politinėse ir ekologinėse sąlygose. Ji kviečia mus įsivaizduoti naują pasaulį, kuriame iš tikrųjų norėtume praleisti savo ateitį.
Parodos autor*
Joanna Zabielska dirba meno, dizaino, architektūros ir miestų planavimo srityse, spręsdama socialinius ir erdvinius miestų transformacijos klausimus. Naudodama įvairias medijas – nuo pripučiamų tekstilės instaliacijų iki maisto gaminimo performansų – ji kartu su vietos bendruomenėmis rengia dalyvaujamuosius ir įvietintus projektus. Gyvendama Vienoje ir Varšuvoje, Joanna taip pat įgyvendina projektus tarptautinėje ir daugiakultūrėje aplinkoje (pastaraisiais metais dažnai Kaukaze – Gruzijoje ir Armėnijoje, Artimuosiuose Rytuose – Libane, šiuo metu taip pat Niujorke).
www.joannazabielska.com
Alma Bektas – menininkė ir floristikos dizainerė, dirbanti įvairiose floristikos srityse. Savo kūryboje ji manipuliuoja natūralia gamta ir jungia ją su dirbtiniais elementais, kurdama botanines skulptūras, fotografijas, filmų dekoracijas, kostiumus ir scenografiją. Šiuo metu Alma gyvena ir kuria Vienoje.
www.almabektas.com
Zosia Hołubowska – Vienoje gyvenant* garso meninink*, queer muzikos aktyvist*, tyrėj* ir prodiuser*. Jie dirba su queer istorijomis, gydomosiomis praktikomis, tarprūšinio intymumo tema, kuria performansus, garso instaliacijas ir radijo kūrinius, komponuoja garsinius peizažus šokio spektakliams. Jie priklauso feministiniui kolektyvui “Oramics”. Z. Hołubowska taip pat įkūrė elektroninės muzikos, garso meno ir queer aktyvizmo sankirtoje dirbantį kolektyvą “Sounds Queer?”.
holubowska.work
*Tekste aktualu naudoti lyties aspektu neutralią linksniuotę.
Parodos kuratoriai Improper Walls
Parodos koordinatorė Viktorija Smailytė
Grafikos dizainas Vaiva Žukauskaitė
Rėmėjai Lietuvos kultūros taryba, Vilniaus miesto savivaldybė, mobilumo programa „Culture Moves Europe“
LIMINAL OLD GROWTH
2024 09 07 – 11 09
Museum of Urban Wooden Architecture (Polocko st. 52, Vilnius)
➡︎ 7 September, 7 PM: Exhibition opening
➡︎ 7 September, 8PM: Multi-sensory performance Wounded Healer by Zosia Hołubowska in collaboration with Joanna Zabielska.
➡︎ 7 September, 9PM: Šarūnė Noreikatė on stage – “Radio Vilnius” resident and one half of “Puppystyle” DJ duo. Šarūnė combines obscure melodies with naivety and nostalgia in her selections.
The Myth of the Liminal Old-Growth is a mythical forest, a liminal zone of transition between life and death, located in the virtual realm developed by Joanna Zabielska, enriched with sound composition by Zosia Hołubowska and physical installation created by Alma Bektas.
This sci-fi/mythological forest is a digital habitat for spirits and ghosts – inspired by slavic, pre-christian beliefs and mythological stories of Perun and Veles, as well as Leshy and a nonfictional narrative based on documentary footage and testimonies. It consists of 3D scans taken in various, intentionally selected places in Austria, Poland and Japan, enriched with imaginary 3D models and textures.
Liminal Old-Growth is a place where a healing ritual will be conducted by The Great Forest Spirit—a butoh dancer, Kana Kitty—performing a dance on the edge of life and death. Butoh emphasizes raw physicality and intense emotions. It is the reflection of the unconscious, including the darker aspects of the psyche. In The Myth of the Liminal Old-Growth butoh is using the body as a vehicle for corporal and spiritual investigations. Through 3D scans and 360-degree video, the choreography is transmitted into a digital realm and turned into a healing ritual.
Renowned for her boundary-pushing botanical sculptures, artist and floral designer Alma Bektas will bring a tactile dimension to the digital forest of The Myth of the Liminal Old-Growth. Through her unique fusion of natural and artificial elements, Bektas will transform the virtual realm into a tangible, immersive experience. Her expertise will add a dynamic layer to the installation, enhancing the interplay between the organic and the digital.
We are in need of new mythologies. In times of post-pandemic, war and climate catastrophe, new forms of narration based on tenderness and carrying, equality and intimacy are needed more than ever. We need to further develop storytelling of the unheard voices, addressing their neglected lives and experiences. Sci-fi digital mythology may navigate not only through the rapidly evolving technological landscape but also through changing social, political and ecological conditions. It invites us to imagine a new world in which we would actually like to spend our future.
Artists
Joanna Zabielska works at the intersection of art, design, architecture and urban planning, addressing the social and spatial issues of urban transformation. Using a variety of media – from inflatable textile installations to cooking performances – she develops participatory, site-specific projects together with the local community. Being based in both Vienna and Warsaw, she also realises projects in an international and multicultural environment (in recent years often in the Caucasus – Georgia and Armenia, in the Middle East – Lebanon, currently also in New York).
joannazabielska.com
Alma Bektas is an artist and floral designer working across disciplines within the medium of floral design. In her work, she manipulates the natural and mixes it with the artificial to form botanical sculptures, photography, movie sets, costumes, and stage design. Alma Bektas is currently based in Vienna.
www.almabektas.com
Zosia Hołubowska is a Vienna-based sound artist, queer music activist, researcher, and producer. They work on topics of queering archives, healing practices, and interspecies intimacy. They create performances, sound installations, and radio works and compose soundscapes for dance performances. They are a member of a feminist collective Oramics. Hołubowska is also a founder of Sounds Queer?, a collective working on the intersection of electronic music, sound art, and queer activism.
holubowska.work
Exhibition curators Improper Walls
Exhibition coordinator Viktorija Smailytė
Graphic design Vaiva Žukauskaitė
Sponsors Lithuanian Council for Culture, Vilnius city municipality, mobility programme „Culture Moves Europe“